Övningsprojektet - ett projekt


Lite smått pinsamt att jag satt nästan 20 minuter med den rubriken.


Ett nytt övningsprojekt har inletts i skolan. I två dagar har vi jobbat med projektet. Nu är vi i stort sett klara. Vi har inte skrivit någon rapport eller så, men vi har fixat all kod och gjort alla analyser.
Eller ja, analyser och analyser. Vi har fått fram en ANOVA-tabell. Det är typ en tabell med en massa värden som tydligen säger någonting om någon slags variation som finns bland de observationer man har tillgång till.
Annat än det så har vi ingenting.
Uppgiften är att göra en variansanalys på data, men det är precis det som ANOVA-tabellen gör. ANOVA står liksom för ANalysis Of VAriance. Så frågan är vad man kan göra mer.
För någonting måste vi nästan göra. Det kommer att bli en väldigt tam redovisning annars.

"Vi undersökte variationskällor hos musslor i Östersjön. Vi fick den här ANOVA-tabellen. Frågor?"

Sen får vi slåss lite om vem som ska säga vad. Jag paxar ju halva första meningen, det är ett som är säkert.


Oavsett hur det blir med rapport och redovisning så har det varit kul att jobba. Jag gillar min grupp. Kemin har funkat jättebra.
Och vilken dag som helst så kommer de säkert acceptera mina vänförfrågningar på Facebook...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0