God jul(must)!


Gubbarna dricker öl. Barnen dricker julmust. Tanterna dricker öl eller julmust. Så brukar det vara. Själv är jag dock inte så förtjust i varken öl eller julmust. Gillar inte smakerna.
Så när alla andra bubblar till det vid julmiddagen och sköljer gommen med bläskande julmust - då sitter jag på min kant och sipprar Arla lättmjölk.


Nyss har vi avslutat den årliga couronneturneringen. Precis som förra året förlorade alla när de bildade lag med Anki (min syrra). Så man börjar skönja en ganska tydlig trend.


Nu väntar vi på Kalle Anka. Och då alla andra traditioner håller i sig så lär det väl bara vara jag som är vaken när Mowgli möter Baloo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0