En dag kvar


Hey, hey, hey!  (Hej!)

Helgen försvann lika snabbt som den kom. Men från och med i morgon eftermiddag har jag jullov. Typ. Jag har en jävla tenta som ligger 12 januari och förstör friden.
Ska dock inte klaga. Vissa i klassen har fyra tentor den veckan (fyra dagar i rad). Själv kan ju faktiskt ta det lugnare än ett tomt snigelskal ända fram till helgen vecka 2, och behöver ändå inte stressa ihjäl mig efter det. Så frihetens tid är nog trots allt nu.

Muntlig redovisning. Så avslutas terminen. Som vanligt har jag skrivit ett manus som jag inte har lärt mig. Och som vanligt har jag planerat ett skämt som ingen kommer förstå.
Godkända kommer vi att bli, men jag hoppas att vi får betyget "Bra". Det skulle nämligen innebära att en godkänd tenta automatiskt ger mig ett C i kursen. Det vore trevligt.


I dag har jag handlat julklappar. Presenter till mig själv köptes för 299 kronor. Presenter till familjen köptes för sammanlagt 286 kronor. Det är bra att jag har prioriteringarna klara.
Jag menar, visst att det är roligare att ge än att få, men om man själv får det man ger så blir det ju lite som att både ha och äta kakan. Och så vitt jag har förstått är detta eftersträvansvärt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har den 9 januari som förstör allt! Oförskämt...

2011-12-19 @ 18:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0