23 december - en städdag


Att städa rummet inför jul brukar vara väldigt jobbigt. Framför allt väldigt tidskrävande.
Men i år var det faktiskt inte så farligt. Jag löste nämligen det hela väldigt smart. Jag lade allt skräp under sängen (ingen tittar ju någonsin där). Sedan lade jag två mattor på golvet (slapp därmed dammsuga). Slutligen släckte jag lyset (då syns inte smuts).
Totalt tog det sex minuter.



Jag har tänkt på en sak angående TV-serier och jul. Många amerikanska TV-serier har som bekant speciella julavsnitt. Ändå gör de flesta serierna ett juluppehåll i TV-tablån. What's up with that? Poängen med ett julavsnitt är väl att det ska visas vid jul?
Om jag var amerikan skulle jag vara lite smålack på det faktiskt. Inbördeskrig, orkaner och sänkt sparränta skulle jag kunna acceptera, men julavsnitt som inte visas vid jul - där går gränsen!


God jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0