Me, that's what's up! (Every day)


Davodinho nämnde att det tar fyra och en halv timme från det att han vaknar tills det att han kommer till skolan. Det fick mig att minnas tillbaka till högstadie- och gymnasietiden.

Jag brukade behöva gå upp klockan fem för att vara i Tullinge Gymnasium (10-15 minuters gångavstånd) tio över åtta.
Nu kan jag gå upp kvart i sju och vara vid Stockholms Universitet vid halv nio.
Visserligen oduschad, okammad, på tom mage och vid fyra av fem tillfällen med samma kläder som dagen innan. Men ändå. Alltid i tid. Varje dag. Rätt coolt.

På tal om skolan så var jag inte där idag. Och när det gäller min läroboksläsning trodde jag att jag hade läst dagens 34 sidor men insåg just att jag somnade någonstans på sida 3.
Så ja... nu uppstår ju frågan: Läsa ikapp eller se "How I Met Your Mother" säsong 5?










Valet är svårt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0