Allsvenskan 2011


Efter att AIK åkte ut mot Färjestad dog hockeyatmosfären helt hos mig och jag började istället se fram emot fotbollsallsvenskan. Började ladda inför derbyfesten på Råsunda nu på måndag. Och jag tänkte att ett bra led i den uppladdningen, ett sätt att komma in i fotbollsstämning, var att se premiärmatchen Halmstad - Kalmar.
Det var ett misstag. Ett riktigt grovt misstag.
Matchen var möjligtvis den sämsta, tråkigaste och mest intetsägande öppningsmatchen någonsin. I någon sport. Den var inte bara ett sömnpiller utan fick mig att tappa all den fotbollsfeber som jag byggt upp under veckan. Så nu är jag inte ett dugg laddad längre. Jag funderar på att spela lite FIFA för att göra fotbollen rolig igen. För på måndag vill jag vara laddad.
Hur som helst, här är mitt tips på hur Allsvenskan slutar år 2011:


  1. Helsingborgs IF
  2. IF Elfsborg
  3. Örebro SK
  4. Malmö FF
  5. IFK Göteborg
  6. Trelleborgs FF
  7. AIK
  8. Kalmar FF
  9. BK Häcken
10. Mjällby AIF
11. Djurgårdens IF
12. Gefle IF
13. Halmstads BK
14. Syrianska FC
15. GAIS
16. IFK Norrköping



Självklart hoppas jag på en topplacering för AIK, men det finns helt enkelt för många bra lag i årets allsvenska för att det ska vara realistiskt i dagsläget. Fast med en bra start kan det förstås bära långt. Och sen finns ju alltid Svenska Cupen!


Kommentarer
Postat av: Malin

Elfsborg

Häcken

Malmö

Helsningborg

Djurgården

Göteborg

Örebro

Kalmar

AIK

Trelleborg

Halmstad

Gefle

Mjällby

GAIS

Syrianska

Norrköping



(min tippning)

2011-04-03 @ 15:04:20
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Häcken tvåa???

2011-04-03 @ 20:34:59
Postat av: Malin

Jo, men de såg hyffsat starka ut förra säsongen. Tror på att de chockar lite i år

2011-04-03 @ 21:15:18
URL: http://skenbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0