Inlägg (gnägg gnägg)


En helt sjuk grej hände mig för bara några minuter sedan. Jag var på väg mot badrummet i syftet att ta en dusch. Men då kom jag på att jag duschade igår. Så jag behöver ju inte duscha!
Vilken tur att jag kom på det, alltså! Det där hade kunnat förstöra en hel kväll.


Istället sitter jag och läser en matematisk text som jag inte förstår, vilket får mig att känna mig genomrutten och allmänt kass. Mycket bättre på lång sikt.
Fick för övrigt ett mejl från någon som läser ODE-kursen och liksom jag inte går på föreläsningarna. "Jag ligger på kapitel sju, hoppas att jag inte ligger alltför mycket efter".
Jävla skrytpelle. Själv inledde jag precis kapitel tre och känner mig helt i fas.
Är dock inte helt säker på att jag ska göra tentan nu i maj. Jag vill göra det. Jag vet dock att det skulle gå betydligt bättre om jag gör den i augusti, och jag vill inte riskera att bryta min ännu intakta rad av godkända tentor.
Å andra sidan var detta tänkt som ett personligt test, för att se om "The magic that is Kenemon" är så stark som jag hoppas. Så förmodligen blir det ändå så att jag gör den i maj.


Hur som helst, sådant behöver jag inte bekymra mig om en härlig dag som denna. En dag då AIK slog Mjällby med 3-0! Spelmässigt var de inte tre mål bättre, men sett över hela matchen var det klart rättvist med en hemmaseger. Ytterligare en hållen nolla och ett självförtroende som lär ha vuxit hos flera av spelarna. Ett perfekt läge att i nästa omgång ta sig an de regerande mästarna Malmö FF.


Synd bara att de möter Elfsborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0