Smack! What a comeback!


Här dyker jag upp igen helt onyanserat efter en dags uppehåll. Ja, det blir lite så ibland. Datorn är inte på och tröttheten tar ut sin rätt. Visste ni förresten att det finns folk som sover med ögonen öppna? Ja, det visste ni förstås. Det skulle faktiskt vara rätt praktiskt i klassrumssammanhang.
Jag somnade på Gudruns lektion häromdagen. Vaknade upp av att hon stirrade stint på mig. Drog till med ett snett leende och tittade sedan ner i bänken under resten av föreläsningen. Det är för övrigt också en metod som fungerar.


Under gårdagens laboration satt paret bredvid och rådissade kursen vi läser just nu. Skrattade åt hur löjlig och intetsägande den är. Jag som personligen tycker att det här är den roligaste kursen vi har läst sedan Algebra och Kombinatorik.
Måhända ytterligare ett tecken på att jag inte är någon matematiker. Eller statistiker.
Jag är inte heller någon mästertippare, men det visste vi ju redan sedan förut.


Nu ska jag ta en snabb dusch och sedan ska jag se veckans avsnitt av Smallville. Smallville som under sin sista säsong fortsätter att ta tillbaka gamla "cast members" till serien, till och med sådana vars karaktärer har dött.
I love it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0