Skärtorsdagen


Sex påskkäringar plingade på dörren. (Backade sedan till mitten av gårdsgången av oklar anledning - Hallå där borta! Glad Påsk!) Vi hade inte riktigt köpt godis dagen till ära och jag hade helt glömt bort att rita teckningar. Så jag fick improvisera.

Det slutade med att jag grävde fram några fruktpastiller och lite överblivet julgransgodis.
Barnen blev överlyckliga.


Sedan var det fotbollsdags. Och som ni alla vet vi det här laget så vann AIK mot IFK Göteborg med 2-0. Göteborg ligger nu sist(!) i Allsvenskan, medan AIK ännu är obesegrade och närmar sig den absoluta toppen. Och spelet är faktiskt ganska bra. Bang-Bangura och Bang-Bangura bang-bangar in bollar hela tiden. Så det är bra. Drömmål mot Göteborg. Rätt upp i krysset. Fortsätter det så här så ligger tredjeplatsen inom räckhåll. (Tyvärr så är Malmö och Helsingborg helt enkelt lite för bra just nu. De vinner varenda match.)


Efter matchen kom jag hem och skulle blogga. Somnade istället. Sov till klockan ett. I eftermiddags. Gick upp för att blogga. Internet dog. Nu lever det. Men nu minns jag inte riktigt vad jag skulle skriva. AIK-segern känns dock ganska rätt.


Kommentarer
Postat av: David Rigo

När kommer din tjejlista?

2011-04-23 @ 00:59:01
URL: http://davidrigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0