Säsongen är över


Helt och hållet rättvist slutade derbyt 0-0. Den drömstart som hade behövts uteblev och nu känns det logiskt att både AIK och Djurgården kommer att husera i mitten av tabellen.
I bästa fall.
Å andra sidan är det inte många lag som har imponerat så här långt. Helsingborg, Elfsborg, Örebro och Malmö. Se där, var inte det min förhandstippade toppkvartett?
Sopor som BK Häcken kunde inte ens mäkta med en enda pinne i superenkla bortamatchen på Borås Arena.

Men nu handlade det ju om kvällens derby, och det var ingenting att bära med sig "under armen". Tempot var lågt. Spelet var kasst. Och nu tappade jag allt fotbollssug och börjar längta lite efter hockeyn igen. Hur många månader var det kvar nu igen? Fem?

Vi gör så här. Om AIK slår Mjällby så är det fotboll för hela slanten igen. Blir det oavgjort gäller samma deal i matchen därpå (på ett Markov-aktigt manér). Blir det förlust skall jag dö. Åtminstone själsligt. Kanske även kroppsligt då jag har en liten ogenomtänkt överenskommelse med en maffiaboss sedan en vecka tillbaka.



Dagens molekyl:  HCl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0