Påskafton


Påsken är här, men ingen riktigt bryr sig. Vi äter inte ens godis här hemma i år. Målar inga ägg. Täcker inte tapeterna med kycklingmotiv. Det är ungefär som en helt vanlig helg. Skönt.

Kul grej dock. Min pappa trodde att jag letade efter någonting och sade "Det är ingen idé att du letar efter några gömda påskägg, för några sådana finns det inte."  Då gick jag ner till min syrra och sade "Pappa har gömt två påskägg någonstans i huset."  Hon började genast leta som en galning. Hon öppnade typ alla lådor och skåp i hela huset innan någon frågade vad hon höll på med. "Jag letar efter påskägg",  svarade hon.
Min pappa ba: "MEN JAG SADE JU PRECIS ATT..."

Det var roligt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0