Med sönderbränd tunga och gom


Det hände igår men det gör fortfarande ont när jag äter. David hade med sig nån pulversoppa som jag bara var tvungen att smaka. Jag var väldigt skeptisk. Med all rätta visade det sig.
Jag vet att folk dricker nyponsoppa och youghurt, saker som jag normalt sett äter med sked. Men det kan jag ändå köpa. För det är ju kallt.
Soppa är inte kallt. Soppa är väldigt varmt. Riktigt förbannat jävla varmt. Särskilt när man använder nykokat vatten där bubblorna knappt hunnit lägga sig.

Att soppan låg i en mugg med lock gjorde att man inte hade någon aning om vad som försiggick där inne, och eftersom jag inte är någon van kaffedrickare satte jag munnen mot det lilla hålet i locket och körde "botten upp".

Hur det kändes? Man skulle kunna säga så här.

Tänk er en eldsvåda. Tänk er att den äger rum i eran mun. Tänk er att ett gäng brandmän kommer för att släcka elden. Tänk er att de gör det med kokhett vatten.
Tänk er sedan att proceduren upprepas igen 25 sekunder senare då en viss idiot inte har lärt sig läxan. Då börjar ni kanske förstå.

Det var en minst sagt olustig upplevelse och alla där ute borde se detta som en varning.
Drick inte soppa ur mugg! 

Åtminstone inte med lock.


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Hahahah du är rolig!

2011-04-14 @ 00:14:22
URL: http://davidrigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0