Långfredagen


Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt bristande bloggande på senaste tiden. Som ni vet så bloggar jag oftast på kvällen/natten, vilket innebär att bloggandet helt uteblir om jag hinner somna först. Detta har varit fallet ett antal dagar nu på sistone. Hade inte jag påsklov?

Långfredagen var alltså inte särskilt lång för min del, och jag gjorde inte heller särskilt mycket. Spelade basket för första gången i år. Bollen visade sig vara ganska tom på luft.
Vem hade trott det efter bara ett halvår i garderoben?

Precisionen var inte den bästa. Ringrostigheten satt i. Folk som gick förbi såg nästan idel missar. Jag satte dock ett riktigt snyggt skott från långt avstånd. Direkt i nät. Det var skönt.
Nu blir det säkert basket i mängder framöver. Förra sommaren stod jag framför korgen (och delvis bakom) i stort sett varje regnfri dag. Ett tag var jag faktiskt ganska bra.

Inget Smallville. Påskschemat bjöd på King Kong istället. What up?

Mitt eget påskschema deklarerade att jag skulle städa mitt rum. Utan att avslöja vad jag egentligen gjorde kan jag i alla fall säga att jag inte gjorde det.

Och på tal om att deklarera ska jag försöka göra det idag. Det borde inte vara alltför svårt, ponerat att jag kan logga in.

Så där. Det var lite blandad kompott om mitt liv.

En sak till bara, innan jag går och struntar i att äta frukost. En liten spindel kröp längs golvet i mitt rum. Utan att tänka mig för trampade jag på den så att den dog. Efteråt mådde jag lite dåligt över det. Inte för att jag "tagit ett liv" eller för att jag är skrockfull eller så. Men jag hade ju vita strumpor på mig. Jag kommer aldrig att få bort den där fläcken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0