I skolan på kvällen


Man känner sig sällan särskilt produtkiv när man sitter kvar i skolan sent på kvällen. När allt är mörkt och tyst. När man trallar för sig sjäjv. När man petar sig i näsan och slickar av snoret. När man knaprar några cashewnötter som man ångrar att man köpte på macken för 49 kronor. När man tar av sig alla sina kläder och dansar naken på borde...

Nä, okej, så långt har det inte gått. Än.
Men poängen är att  tiden rinner iväg. Man tappar fokus. Man tittar på det som står på skärmen och inser att det enda ordet man skrivit inte passar in i sammanhanget.

Och så ringer plötsligt pappa och suckar i telefonen...


Men faktiskt. Idag har det gått ganska bra. Jag vill nog påstå att dagens kväll nog varit den effektivaste på hela terminen. Jag blev klar med en jobbig labblayout på gamla labben och gjorde klart nästan hela nya labben. Från scratch. Max två timmar till innan den är redo att skickas - wait for it... - in!

De två timmarna får jag dock ta imorgon. Annars hinner jag inte med sista pendeltåget hem. Och det vill jag helst. Nattbussen brukar jag somna på av någon anledning. Möjligen för att det är natt. Å andra sidan är jag en nattmänniska och är van vid att vara uppe sent.

Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoooooooooo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0