Första tisdagen efter påsk


Jaha, nu måste man återgå till att vara så där finurlig när man ska hitta på en rubrik till blogginlägget. Idag "nailade" jag den förvisso, men ibland blir det lite svårt det där.

Idag letar jag efter en ny TV-serie. En till?, tänker några. Du som redan följer så många, tänker samma personer som nyss nämndes.
Då kan jag berätta att 1) Jag följer inte så många serier för tillfället. Numer spontantittar jag på det mesta via internet. Faktum är att jag den senaste veckan bara har sett ett program på TV. Det var Desperate Housewives tidigare ikväll. Sorgligt nog dör internet för mig var tionde minut, vilket faktiskt är värre än reklamavbrott. Dessa är åtminstone (oftast) planerade för att passa handlingen. Inte mitt i en mening. "Honey, I have always looked out for you. Except for that time when you pooped in my... INTERNET FAILURE..."
Ja, det suger. Hur som helst, jag höll på med någon slags lista. 2) Serien jag nu letar efter har jag för avsikt att köpa på DVD. Jag behöver nämligen en så kallad frukostserie till de dagar då jag är ledig. Och någon sådan har jag inte riktigt nu. En fördel är därför om den har relativt många avsnitt och gärna inte är alltför dyr. En serie som då har kommit upp, i samspråk med Malin och senare Isabell, är Dawson's Creek. Den uppfyller åtminstone båda kriterierna. Plus att den har ungdomar i fokus. Det är ett stort plus.

Oftast när jag köper filmer och DVD-boxar online vänder jag mig till cdon.se. Men nu har jag insett att många produkter kan köpas betydligt billigare hos Megastore. Importer förvisso, men jag kollar ändå aldrig med svensk text. Det enda riktiga minuset är att de inte godkänner mina efternamn, varvid jag har inte tillgång till den prispressade djungeln. Bummer.


Men nog om det... vad händer ute i den riktiga världen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0