Dymmelonsdagen


Tekniskt sett så är dagen över men för mig är det fortfarande onsdag. Dymmelonsdag.
Och då jag fortfarande verkar vara den enda som minns vad det innebär satte jag en lapp på mig själv där det stod "Kränk mig". Sedan gick jag till en spegel och gav mig själv konstanta förolämpningar i halvannan timme. Sedan tröttnade jag och tog en smörgås.


I morse, när jag gick min "walk of shame" efter att ha spenderat natten, slog det mig att jag slagit ett sömnrekord. 3 timmar per natt fyra nätter i rad. Och inga tupplurer där emellan. Tidigare rekordet låg på tre sdåana nätter. Coolt.


Historier från övernattningen? Egentligen inte. Det mesta är "gammal potatis" vid det här laget. Nytt var att jag tydligen utlöste något slags larm varpå två vakter och en hund kom inrusandes precis när jag skulle prova på Multitask 2 - spelet som hos mattestudenterna slagit ut klassikern Tetris. Man ska göra massa olika saker samtidigt. Jag klarar knappt två. Hur som helst. Hunden. Stor som fan. Fet som fan. Skällde högt som f-a-n. Och så hade den typ brunsvartgrå päls - det är inte ens en riktig färg.


Kvällen spenderades framför TV:n tittandes på El Clasico (plus minus några apostrofer). Real Madrid vann med 1-0 efter att Ronaldo avgjort i förlängningen. Det var en bra, spännande och underhållande match. Det återstår att se om AIK - IFK Göteborg imorgon blir lika underhållande.

Det blir den nog. Såvida den håller jämnt och bra tempus. Hehe. En liten ordvits. Fattar ni?
Tempus...   Ingen som fattar?

Jag ger mig tusan på att ni hade fattat det imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0