Valet 2010


Nu har jag varit och röstat. Nu återstår det bara att se om Alliansen kan bilda majoritetsregering eller om Sverigedemokraterna blir vågmästarparti. 


En sak jag tänkte på när jag var och röstade:

Är det inte väldigt idiotiskt att ha röstlapparna utanför vallokalen? Hela hemlighetsmakeriet med röstningen gör att de flesta tar cirka 20 lappar var, varav 17 stycken slängs. Det är ju ännu mer slöseri med papper än de valbroschyrer som delas ut på stan som ingen läser!

Skulle det inte vara mycket smartare att ha vallapparna i röstningsbåsen?
Då skulle alla bara ta "sitt" partis lapp och inga papper skulle spillas. Man skulle dessutom bara behöva stå i en kö istället för att först köa för lapparna och sedan köa för att få stoppa sina lappar i kuvert.

Det skulle vara mycket bättre enligt min mening.


Och på sikt är väl elektronisk röstning "the way to go".


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller helt med dig min vän!

2010-09-19 @ 21:48:22
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Anna

Joo, men det blir svårare att kontrollera valfusket! (borttagning av lappar) Man måste patrullera båsen efter varje väljare!

2010-09-21 @ 20:54:17
Postat av: Kenneth

Sant. Jag glömde att politik är en "big deal" för de flesta.



Men om alla går och röstar nakna?

2010-09-21 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0