Tåget fortsätter vidare mot... Ropsten?


Ja. Så inleddes dagen. Mötte Anna på väg till KTH och hon lurade av mig vid Södra station för att ta tunnelbanan från Mariatorget.

Tunnelbanan mot Mörby Centrum skulle avgå inom en minut. Sedan kom den där blinkande stjärnan upp i monitorns vänstra hörn. Men tåget kom inte. Jag drog nåt skämt om osynliga tåg. Jag kommer inte ihåg exakt vad det gick ut på men det var säkert rätt trist.
Sedan hörde vi ljudet från tunneln och tåget anlände till perrongen. Vi gick på tåget nöjda och belåtna. Tolv minuter senare befann vi oss vid Karlaplan och man ställde sig frågan:
Eh... what?

Det visade sig att vi tagit fel tåg. Tåget gick inte mot Mörby Centrum, utan mot Ropsten.
Vi hade misstagit oss grundligt.
Och det på grund av den där blinkande stjärnan. Och lite på grund av Anna.


Tågproblemen fortsatte sedan på vägen hem när pendeltåget var en halvtimme försenat.
Men efter att ha gått hem i snabb takt hann jag precis i tid till nedsläppet av matchen
Frölunda - AIK. En match som AIK för övrigt vann med 1-0 i sudden.

Yeeeeeeeeeey! Upp på slutspelsplats!


Kommentarer
Postat av: Anna

Men mest på grund av dig!

2010-09-22 @ 22:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0