Sade du hasp?


"Så kan det gå om inte haspen är på"
Det känns som ett ganska uråldrat uttryck. Tycker ni inte?
Ett uttryck som bara passar om man bor på landet eller om man befinner sig i år 1857 av någon anledning. Är det ens någon som kommer ihåg hur en hasp ser ut? Till och med dagens utedass och vedbodar installeras ju med vridlås.
Jag tror minsann att det är dags att förnya språket lite och från och med nu säga "Så kan det gå om dörren är olåst".  Det skulle nog vara lättare att relatera till för de allra flesta där ute.



Japp. Jag har inte skrivit på tre månader och det här är vad jag inleder med.


Kommentarer
Postat av: Klara

Vi har hasp på vårat utedass, så det så! :P

2010-09-01 @ 19:34:58
Postat av: Elin

Haha, jag instämmer med Klara, vi har också hasp på vårt utedass! ;)

2010-09-01 @ 22:10:16
Postat av: Malin

Jag ser vart du vill komma, Kenneth!

Välkommen tillbaka!

2010-09-01 @ 22:31:56
URL: http://skenbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0