Raka svar på sneda frågor


Hmm... vad ska jag skriva om idag? Gräslök?

Nej. Jag tror bestämt att jag ska skriva om lärare i allmänhet och hög av bajs i synnerhet.


Jag tycker att det är ganska imponerande att lärare kan uppfatta studenternas frågor, när frågorna allt som oftast består av slumpmässiga ord, orelaterade till varandra och utan kontext i sammanhanget. För det mesta är det inte ens ord. Det är delar av ord. "Predikat" hit och "konjunktiv" dit, och däremellan saker en bebis brukar säga.
För mig är det rena grekiskan alltihop.

På tal om grekiska... Är det bara jag som blir irriterad av att grekiska bokstäver används i varenda jävla formel? De är svåra att rita och har namn som man aldrig kommer ihåg.

Men jag kan ändå förstå det praktiska i det. Man skiljer variablerna från det vanliga språket och det blir på så vis mer tydligt och lättöverskådligt.

Den stora frågan är dock... hur gör grekerna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0