Ännu en dag i ännu ett liv


Dagen började med att jag försov mig en dryg halvtimme. Till frukost fick jag den mest oattraktiva delen av Carlsson-limpan. Sedan ställdes jag inför det eviga dilemmat: paraply eller inte paraply? Det känns så mesigt att gå med paraply när det bara duggar lätt,  men å andra sidan så blir man ganska blöt utan.

På vägen till tåget postade jag ett brev till CSN för att de vägrar skicka hem min personliga kod. Hade jag inte gjort det så hade jag hunnit med ett tåg tidigare än planerat. Nu blev det inte så. Istället blev de två kommande tågen inställda och det tredje cirka en kvart försenat på grund av att det var så smockfullt. Samma problem avspeglade sig i tunnelbanan och på väg till Universitetet fick jag vänta nästan tre minuter på grönt ljus. För en gångs skull var Rikard i tid till föreläsningen, varpå jag fick smyga in i skammens tecken.

Sen förlorade jag på biljard, blev dygnsur i regnet och sov bort hela eftermiddagen.


Vad har ni gjort idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0