Det måste kännas skit att vara Modoit


Jag skulle gärna ägna hela det här inlägget åt att frossa i AIKs härliga 4-3-seger mot Modo samt det faktum att alla övriga resultat gick AIKs väg, men jag känner att jag inte talat ut tillräckligt om mitt tandläkarbesök. Så här kommer min historia:

***
De hade infört självincheckning, vilket var väldigt glädjande. Då slipper man hela förödmjukelsen med att gå fram till receptionen, knacka på rutan och diskret viska att          "Jag heter Kenneth, jag är här för... eh... mina tänder"  Sade du dina tänder?!    "Eh... ja, just det... mina tänder"  Sätt dig ner så kommer vi och tar hand om dina tänder! "Ja... eh... tack"

Jag checkade in mig själv med 20 sekunder till godo. Inga extrautgifter här inte!

***
Assistenten inledde direkt ett litet miniförhör.
Är du sjuk?  Nej.
Problem med hjärtat?  Nej.
Diabetes?  Nej.
Halsinfektion?  Nej.

Under hela processen tittade hon smått kritiskt på mig som att hon inte trodde på mig.
Röker du?  Nej.
Snusar du?  Nej.
Är du säker på att du inte är sjuk?  Ja.

***
På tal om att vara sjuk... Vad ska du göra när tandläkaren börjar hosta knappa två decimeter ifrån dig när du gapar som störst?  Typ  "Jaha, skulle jag inte bita ihop?"

***
Det kändes lite oroligt när tandläkaren och assistenten började tala sitt hemliga tandläkarspråk med varandra, mitt under pågående undersökning. "U0 lingvit K32", "Ja, K32 - status 6, nej 5", "Oj, status 5, det var överaskande".

***
Och hur förväntar de sig att man ska kunna svara på frågor när munnen är full med slangar och sylvassa redskap? Alltså, vid ett tillfälle så var ju svaret "Aaaööööeehhhåååiöjöööaa", men i övrigt så var det rätt svårt att göra sig förstådd.

***
Överlag gick dock besöket väldigt bra. Tandläkaren var till och med förvånad över att jag hade så lite tandsten och plack. "Här är en som borstar två minuter både morgon och kväll!"
Japp, och dessutom ytterligare tio till tolv minuter per tillfälle.

***
Slutligen kom ämnet för dagen upp på tapeten. Frisktandvård - Regelbunden tandvård till ett fast pris. Ett jävligt fast pris! 105 kronor i månaden! What the h, liksom? Vadå riskgrupp 4?! Jag har haft ett hål en gång. Idioter. Dagens undersökning kostade mig 340 kronor, men de erbjuder en treårsplan för 3780 kronor. Jag måste äta väldigt mycket godis för att det ska löna sig.
Försöker dock dra ner på godiset. Vill inte bli fet.

***
Det är bra att de har pussel i väntsalen. Även om de bara består av sju bitar så känner man sig intelligent.

***
Så där, ja! Nu känner jag att jag kan avsluta tandläkarkapitlet för i år.
Då kan jag äntligen börja plugga inför logiktentan!


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Hahahahah Ken! Du e fan komiskt sjuk!



Jag är premiumgrupp C - menas med att jag bara betala 75kr/månad! Bahahaha

2010-10-20 @ 11:47:21
URL: http://davidrigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0