Vad har du i fickan, Jan? Är det ett äpple?


När man för en gångs skull lyckas tajma tunnelbanan perfekt med pendeltåget så är pendeltåget försenat. I hela 8 minuter får man stå där i solskenet på perrongen.
Gud, vad förnedrande! Kunde den här dagen bli ännu värre?
Ja, det kunde den. På tåget gned jag helt sonika handen mot sätet. Kände nå't lite klibbigt och tänkte: "Hoppas det inte är ett tuggummi, hoppas det inte är ett tuggummi, hoppas det inte är ett tuggummi..."
Det var ett tuggummi. Ett vitt, illaluktande och väldigt klibbigt tuggummi. Usch!

Sedan mördade jag en snubbe. Alltså, det var inte riktigt meningen. Han kom lite i min väg när jag genade över hans gräsmatta, så jag klippte till honom.
Så här i efterhand känns det lite onödigt, men ni vet... stundens ingivelse...

Efter det har jag pluggat och sovit om vartannat och nu förtjänar jag en avkopplande fruktstund. Frågan är bara:
Var finns frukt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0