Outdragna utdrag


"Vi rekommenderar att du söker igenom din dator efter säkerhetshot en gång dagligen.
Din dator har inte genomsökts på 358 dagar."   Den informationen uppenbarade sig idag när jag loggade in. Jaha. Där ser man.


DN annonserade idag om en av SVT:s komedifilmer, "Erotikon".
"Svensk stumfilmsklassiker från 1920 med en rapp och fyndig dialog."
Ja, och visste ni förresten att Musse Pigg egentligen är en triangel? Jo, det är sant!


På föreläsningen gick Rikard igenom ett exempel i drygt en och en halvtimme. Fyllde tavla efter tavla. Sida efter sida i studenternas anteckningsblock. Jag hade ytterst svårt att hålla mig vaken, och jag kan inte komma ihåg vad det handlade om.
Genomgången avslutades med orden:

"Det här var en av de här roliga tillämpningarna av logiken"

Jag börjar misstänka att vi inte delar samma humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0