Kontraktet är säkrat!


Åtminstone i praktiken. Ty AIK slog idag rättvist Elfsborg med 2-0.
För att AIK nu ska hamna på kvalplats måste Åtvidaberg först slå Mjällby på bortaplan och sedan utklassa AIK med typ 5-0 i sista omgången.
Det händer bara inte. Min gissning är att Åtvidaberg tar max en poäng imorgon och att AIK kan leka runt bäst de vill i sista omgången. Men visst tror jag att de vill vinna ändå. En tiondeplats står på spel.
Å andra sidan betyder matchen rätt mycket för Åtvidaberg. En förlust kan putta ner dem i Superettan och de lär därför vara riktigt taggade och satsa allt framåt. Vilket i och för sig gör dem sårbara för kontringar. Men AIK har ju Goran Ljubojevic på topp så det borde inte vara någon fara.
Hur som helst hade jag rätt. Jag sade redan i somras att AIK skulle säkra kontraktet i matchen mot Elfsborg. Synd bara att ingen hörde när jag sade det.

På tal om AIK så går det framåt även i hockeyn just nu. Igår besegrades Linköping med 2-1, vilket var Gnagets andra seger på tre dagar. I några minuter låg de till och med på slutspelsplats. Sen vann Modo, Djurgården och Brynäs, och så låg AIK återigen under kvalstrecket. Men Frölunda förlorade! Så AIK ligger inte sist. Och imorgon möts de.
AIK och Frölunda. Dödens kamp.
Eller ja, det var väl lite att ta i. En vanlig match i de nedre regionerna av Elitserien i ishockey.
Men det kan också vara rätt kul.

Jag missar dock delar av matchen. Går i skolan. Ny kurs imorgon. Nytt språk imorgon.  :(



Jag såg "Paranormal Activity" igår. Blev besviken. Den var inte alls särskilt läskig och slutade alldeles för tidigt. För att vara en skräckfilm var den rent ut sagt lam.
Men tvåan är säkert jättebra!



Scrubs utan JD. Det funkar faktiskt. Men det är lite synd att det blev en ny säsong efter att de gjorde ett så fint avslut förra säsongen. Det gör dock "One Tree Hill" (framgångsrikt) vartannat år, så det kanske inte är helt fel ändå.



Vintertid. Vad gjorde du av din extra timme, herr Kenneth?
Eh... jag sov. Det var mitt i natten nämligen.
Och nu blir det jobbigt i några månader framöver. Jag vet inte hur man ställer om min klocka. Jag kommer vara helt borta. Precis som David skulle vara om han bara försvann.
Helt borta.



Det här var ett väldigt långt inlägg. Var det nödvändigt att skriva detta långa inlägg?
Svar: Nej, det var det inte.


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Jag kommer typ sluta använda telefonen åxå! For now! Bara så att du vet!

2010-11-01 @ 02:28:07
Postat av: Anna

Paranormal activity är sämst, ja!

2010-11-03 @ 22:32:06
Postat av: Kenneth

Jag vill se "The Blair Witch Project"!

2010-11-03 @ 23:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0