Konsten att sova bort en onsdag


Jag är ledig på onsdagar. Jag gör ingenting på onsdagar. Så hur kan det komma sig att jag aldrig hinner börja plugga förrän klockan nio på kvällen?

Jag sov till klockan tolv. Åt frukost, borstade tänderna och fixade mig i ordning för en dag i hemmet (satte på mig mjukisbyxor o.s.v.). Sedan tog jag det lugnt en stund. Spelade lite innebandy, gick på promenad (till brevlådan), åt en banan.
Därefter var jag precis på väg att börja plugga, men då var det dags för middag. Jag åt middag, gick ner för att börja plugga, men fann det utmattande och sov ett par timmar. Vaknade upp, men som ni vet så tar det ju en stund att anpassa sig. Så jag låg och vilade i sängen en halvtimme.
Sedan började jag äntligen plugga. Och efter att ha läst fem sidor i boken sitter jag nu här. Och nu är jag mest sugen på en kvällsfilm och sen en sängfösare på det.
(sängfösare betyder väl att gå och lägga sig, nej?)
Trots att jag sovit bort nästan hela dagen idag så blir det ändå bara cirka tre timmars sömn (om jag har tur) under natten, och då sitter man där imorgon och kämpar med att hålla blinkningarna nere på dryga sekunden.

Och leker fräsch...


Kommentarer
Postat av: David Rigo

FIFAAAAAA!!!!!!!

2010-10-07 @ 01:29:09
URL: http://davidrigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0