Jag är 20!


Det är ungefär nästan exakt en vecka kvar tills jag fyller år. Ändå svarar jag, om någon frågar, att jag är 19 år gammal. Varför det, egentligen?
Hade det här varit något annat sammanhang så hade man ju sagt 20. Avrundat uppåt.
Decimalt har jag levt i 19,98 år, men nej - jag är 19!

Jag kan förstå att man vill göra det till en speciell grej när man är liten, och att man vill "lura världen" när man blir lite äldre. Men för mig så är det ju bara stört!

Så om någon frågar om min ålder den kommande veckan tänker jag svara:  "Jag är 20!"


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Hur gammal är du Kenneth?

2010-10-19 @ 12:44:58
URL: http://davidrigo.blogg.se/
Postat av: David Rigo

Hej Kenneths Mamma!

2010-10-19 @ 12:49:36
URL: http://davidrigo.blogg.se/
Postat av: David Rigo

1. Fullständigt namn:

2. Nämn tre saker som du är mest beroende av:

3. Du är fast på en tropisk ö utan en aning om du någonsin skulle få återvända till civilisationen igen - du får ta med dig en pryl och en person, vem och vad skulle du ta med dig?

4. Om du fick vara på en plats just nu, vart skulle det vara?

5. Vilken låt är den bästa låten genom tiderna, enligt dig?

6. Vad ville du bli när du var liten?

7. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

8. Har du varit kär i någon någongång? När var första gången?

9. Om du skulle avrättas, vad skulle din sista måltid vara?

10. Har du husdjur?

11. Om någon äcklig person oavsett kön erböd dig en miljon för en one night stand, skulle du gå med på det?

12. Om du fick välja och ha en superkraft, vilken kraft skulle du vilja ha?

13. Vad brukar andra människor säga är det finaste med dig, utseendemässigt?

14. Vad brukar andra människor säga är det finaste med dig, personlighetmässigt?

15. Om du var tvungen till att adoptera en hund just nu, vilken ras skulle du välja?

16. Vad är du mest rädd för här i livet?

17. Vilken film är den bästa filmen genom tiderna, enligt dig?

18. Vilken dag i veckan tycker du är den bästa dagen? Varför?

19. Om jorden skulle gå under imorgon, vad skulle du göra idag?

20. Om du vann en biljon på lotteriet, vad skulle du göra av pengarna?

21. Nämn tre saker som gör dig glad varje dag:

22. Är du singel just nu?

23. Vad är du för stjärntecken?

24. Om du var en maträtt, vad skulle du vara? Varför?

25. Vilken TV-serie är den bästa serien genom tiderna enligt dig?

26. Är du homosexuell? Har du någongång tänkt på att bli homosexuell?

27. Hur lycklig är du på en skala mellan 1 till 10? 10 är lycklig!

28. Definiera hur en perfekt date skulle vara för dig:

29. Om du fick åka tillbaka i tiden och ändra på en sak, vad skulle du ändra på?

30. Har du någon hemlighet om digsjälv som du vill berätta men verkligen inte kan berätta?

2010-10-20 @ 02:19:07
URL: http://davidrigo.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Jag är 20!

2010-10-20 @ 12:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0