Gårdagen ringde och jag ba: Tja!


Jag somnade återigen innan jag hann skriva ett blogginlägg. Men det skulle ha sett ut ungefär så här:

Hejselisvejsis!

På väg till tåget, där jag gick snyggt och prydligt intill vägkanten, var det någon som plingade på mig från cykeln. Varför det? Han hade hela tre meter fria för sig och sin cykel!
Då kan man ju tänka sig att det kanske var någon jag kände. Men nix!
Just your average jerk.

En levande tradition i skolan är att äta macka och dricka juice. Det är bara ett litet problem.
Nämligen den instinktiva besattheten av att slicka sig om läpparna - medan man dricker.
Eller är det bara jag som har den?

Efter juicedrickandet var det hur som helst dags för föreläsning, där Serafim höll hov, där David sov, och där jag tänkte att "Gud, vad skönt det skulle va' att få lov". Men den tanken var rätt dov.
Mest av allt tänkte jag på hembakad pizza.

Dagens onödigaste ord: lexikografiskt. Betydde det inte i bokstavsordning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0