Dikt


Det känns fel att skriva dikt till sig själv, men samtidigt vill jag skriva en till Klara (som också fyller år idag). Jag kom på det ultimata sättet att lösa mitt problem.
Jag skriver en dikt - utan rim. Ni förstår, i mina öron så är det rimmen som ger upphov till det poetiska. Men Klara har en gång sagt att hon finner det mer naturligt, och därav mer poetiskt, om dikten inte baseras på rim.
Så grattis på födelsedagen, Klara!


Du fyller år.
Ja, du gör ju det.
20 år.
Tänk att du fyller. År. 20 år.
Det är ganska häftigt.
Ja, må du leva!
(Du fyller ju år!)
Tjugo år.
Ganska häftigt som sagt.


Kommentarer
Postat av: Klara

Haha man tackar så mycket, väldigt fint(du har så rätt så, jag föredrar definitiv dikter utan rim):D. Grattis på dig också som sagt även om det tekniskt sett är slut på vår dag nu :P

Kram!

2010-10-27 @ 01:01:06
Postat av: Kenneth

Jag firar faktiskt min födelsedag idag :)

Tack och kram!

2010-10-27 @ 19:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0