Poesi om chr(0)


Jag har inte skrivit nå'n dikt på ett tag
så jag tänkte att det kan jag göra idag
Tyvärr saknas kontenta
(på sån't får ni vänta!)
men läs nu den här med lätt obehag

Den är ganska så seg och betydelselös
och är knappast en grund till ett "Oj, vad jag rös!"
Den är tråkig och trist
kanske dör ni till sist
Ja, ni ser ju, den är ej porös

Den rimmar, jovars, men har ingen röd tråd
Hej fru Lingon, herr Mask och mitt källarförråd!
Säg mig hur står det till?
Jag gör typ som jag vill
ungefär som en vanlig pascalkod

Att jag skriver en hel dikt om ingenting alls
det beror blott på att det är tomt i min hals
Här finns inget att ge
Nej, jag saknar idé
inget skämt eller spår av nå'n vals

Säkert ångrar ni nu att ni läser det här
Kanske sitter ni hemma och skriker och svär?
Då kan ni andas ut
om en rad är det slut
Inget mer utav denna misär


Kommentarer
Postat av: David Rigo

Limmerick

2010-11-14 @ 16:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0