HP 7:1


Efter avklarad skoldag i fredags följde jag med David till Fryshuset för en danslektion.
Men det var inte så mycket dans, det var mer "Håll händerna uppe i luften i femton minuter!".

Sen fick jag oturligt nog två "paper cuts" när jag tog upp mitt anteckningsblock ur väskan.
Och för att strö ytterligare salt i såren köpte jag popcorn på bion...

Ja, jag var på bio. Såg den nya Harry Potter-filmen med en massa Harry Potter-nördar i publiken. Det visade sig att David var en av dem, och efter filmen skickade han trollformler via sms halva natten.

Men han är inte den enda. Hela världen verkar ha drabbats av Harry Potter-feber.
Harry hit och Voldemort dit och jag ba: "Ni vet väl att Smallville har fått en ny säsong?"

Sen blev det nattbussen hem. Satt bredvid en tjej som hade varit och sett Harry Potter. Hela vägen hem pratade hon med sin kompis om vad hon tyckte om Harry Potter. Jag lyssnade inte så noga, men nyckelorden tycktes vara "Harry" respektive "Potter".
Själv var jag upptagen med att slå rekord i hur många gånger man kan somna mellan Hälsovägen och Flaggplan. Jag tror att jag fick det till tolv, men jag var rätt så trött så den där sista gången kan ha varit en dröm.

Sedan pulserade jag hem genom snön, och promenaden fortsatte på samma tema. Jag hittade en övergiven tidning med en artikelbild från nya Harry Potter-filmen.
Ironiskt nog föreställande Ron Weasley.
Sedan avslutades vandringen med att jag råkade riva mig i pannan, vilket i och för sig inte direkt har någonting med Harry Potter att göra, men jag tänkte... ärr... pannan... jag rev mig i pannan... ah, ni fattar.

Så...  vad tyckte jag om filmen, då?


Den var väl okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0