hej


Av uppenbara men beklagliga skäl somnade jag tidigt igår och hann inte med något inlägg. Men idag är jag piggare. Så jag tänkte skriva om AIK!
Kanske om lite annat också, men vi börjar med "Gnaget".

Smått bortskämd efter sex raka segrar (!) blev jag idag lite överdrivet besviken efter endast en pinne borta mot Modo. Och bara femma i Elitserien...
I september hade jag varit glad för ett glas saft!

Fick en faktura från tandläkaren idag. Jag ska tydligen betala 370 kronor för "sjukdomsbehandlande åtgärder av parodontal sjukdom eller periimplantit".
Men jag har ju redan betalat!

Slutligen tänkte jag ta upp ett problem som kan tyckas värdsligt och som också är det:

När man möter en bil som har helljusen på blir man oftast bländad, vilket gör att man inte kan se in i bilen. Vad ska man göra då? Tänk om det är någon man känner. Risken är ju ändå ganska stor om det sker i närområdet. Ska man vara allmänt trevlig och vifta på händerna per automatik? (Det kan ju te sig så jobbigt att man ogillar personen i bilen) Eller ska man titta ner i marken och klassas som disträ?
För att titta upp och inte se något är verkligen ingen höjdare. Då riskerar man ju verkligen att vara ohyfsad om personen i bilen vinkelivinkar och man själv bara går förbi.
Idag när det hände så kände jag igen bilens registreringsnummer (från mina basketsejourer i somras) och kunde därför gissa mig till vem som satt i förarsätet.

Men just då så såg jag en krona på marken så då sket sig alltsammans ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0