Blandad kompott i brist på kontraster


Igår när jag kom till fotbollsplanen fanns där ett gäng nio-/tioåringar som hade fotbollsträning. De fintade, dribblade, slog perfekta passningar... De rent ut sagt överglänste mig med råge - allihopa.
(Ja, utom möjligtvis den lilla killen vars fötter knappt nådde upp till bollen.)
Det kändes inte så jättebra direkt. Snarare sjukt dåligt.


Davorigo hade några tarotkort i sin mobil/iPhone/avlång sak som låg i hans ficka. Och de spådde dagens utfall med förvånansvärd ackuratess. Jag kanske borde investera lite pengar i det där området. Mina fickor kan behöva lite utfyllnad.


Och slutligen: SL verkar tajma Mörby-tunnelbanan med pendeln från Södertälje
- så att man ska missa den precis. Det händer varenda jävla dag!!!
Inte för att det gör nå't, nästa tåg kommer inom fem minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0