En djävul i sköld


Jag var klar att gå. Någon minut sen, men what else is new liksom?
Då hörde jag ett konstigt ljud från nedervåningen. Sköldpaddan förstås. Jag gick ner för att snabbt se efter om allt var som det skulle. Det var det så klart inte.

Han hade fastnat i en växt. Drygt tio centimeter upp i luften, med dinglande ben, utan någon möjlighet att komma ner. Jag kände mig tvungen att ingripa, vände och vred på handen för att hjälpa honom, och till slut kom han ner på marken.
Bara för att en minut senare vara tillbaka i samma växt.

På grund av detta tvingades jag ta ett senare tåg, som oturligt nog drabbades av tekniska fel och inte kunde ta sig fram till Centralen. Jag befarade min första sena ankomst den här terminen. Allt på grund av den där sköldpaddan...
Men ett tåg mot Kungsängen blev min räddning och när allt kom till kritan hade jag faktiskt över fem minuter till godo. Och mer behövs ju knappast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0