De är röda, vi är där


Danmark fortsätter att skrälla i Hockey-VM. De slog Finland i premiären och slog idag USA efter förlängning. Danmark! Det lag som Sverige slog med 10-3 för bara någon vecka sen (och där Danmarks tre mål kom i sista perioden när Sverige redan ledde med sju mål och slutade spela). Även Tyskland var nära en ny skräll, men Finland klarade sig undan med blotta förskräckelsen.
Medalj känns som gjutet för Sverige!


Jag funderade på att T:a mig själv på ett par timmar, men ändå så hamnade jag här till slut. T:a?, tänker ni. Ja, det är den relativt ologiska termen för att låta en viloperiod övergå i en hel natts sömn och därmed avstå från övriga kvällsaktiviteter, som dock i en halvt sovande fas lät som ett smart och välkänt begrepp.


Jag vet. Mentalsjukhuset nästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0