Åh, det ligger i luften (dammet alltså)


Jag håller på att äta frukost. En traditionell variant med leverpastej och jordgubbsyoghurt. Då kommer farsgubben in med smutsiga lådor som ingen har rört på några år. Han sätter ner dem - på matbordet. Han börjar plocka ut innehållet. Skohorn, nagelfilar, hockeypuckar från 1993...
Dammet yr. Ett hårstrå letar sig in i min yoghurttallrik.
"Åh, nej, jag som var sugen på transfetter idag!"



Tipsligan. Ja, jag åkte dit. Fem rätt när allt skulle avgöras var helt klart alltför dåligt. Istället gratulerar jag Bashar till vinsten! Eller snarare "Bashar". Efter sju omgångar låg han femma med ett snitt på 5,9 poäng/vecka. Då kom Sandra in i bilden. Efter det snittade han 7,3 poäng/vecka och kunde till slut kamma hem vinsten med en totalpoäng på 85, en poäng före mig. Så Sandra är väl kanske den som verkligen förtjänar priset.

Just ja, priset! Måste köpa ett pris...

Och David: Om man sexdubblar din poäng från denna vecka och adderar den med 38 så får man... 74. Ååååh, så pinsamt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0