Livet är nu eller vad är det som händer hos Kenneth?


Ja. Jag visste det. Det var oundvikligt. Jag skriver varje dag och min kropp klarar inte av återupprepade rörelser. Så nu gör det jätteont i tre av fem fingrar när jag skriver. Och jag som är mitt uppe i att anteckna matematiska bevis. Typiskt.

På tal om att skriva så har jag kommit på varför det är så svårt för mig att skriva med vänster hand. Rörelserna blir nämligen inte desamma och det blir därför inte naturligt. För att uppnå det naturliga mönstret skulle jag behöva skriva spegelvänt. Men då skulle jag inte kunna titta när jag skriver utan att min hjärna blir helt förvirrad. Och alla vet ju att när man blundar och skriver så blir det jävligt snett.

Det var tentaåterlämning igår. Min chansning renderade turligt nog inte i poängavdrag och jag lyckades kamma hem 28,5 av 30 poäng. Det var ju roligt. Det betyder dock ingenting om jag inte klarar den muntliga tentan på onsdag.

Jag såg tre minuter av "Gomorron Sverige" i morse. Där var det nån snubbe som blev frågad vilka egenskaper hos folk som han störde sig mest på.
"Jag blir väldigt irriterad när människor inleder meningar med exempelvis "Jag och Pamela..." istället för "Pamela och jag...", som man gör i det anglosaxiska språket." 
Eh... okej?

Sedan fanns det en annan sak han verkligen störde sig på.
"Jag gillar inte när folk går in i mitt hus i bara strumplästen. Det är äckligt. Jag tycker att man ska ha med sig innerskor eller nånting."

Snobb.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahhhaa, skön snubbe!

2010-03-03 @ 22:48:13
URL: http://skenbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0