Våffeldagen - en dag för sent


Torsdag 25/3 var jag på hockey och åt därför korv till middag. Men man får ju inte gå miste om våffeldagen! Så det fick bli några frasiga fredagsvåfflor istället. Mums!


Jag gick upp tre timmar tidigare än jag behövde för att hämta ut en tenta som jag lika gärna kunde ha hämtat ut tre timmar senare och för att gå på en föreläsning till en kurs jag inte läser.
Och det var den tråkigaste föreläsningen jag varit med om. Någonsin. Oinspirerat och idéfattigt, fylld av triviala bevis som inte gör någon människa glad.
Anmärkningsvärt är att Erik, som höll i föreläsningen, vid flera tillfällen lät upprepningstecknet 
- ll -     betyda enbart ordet "är".
Det är vad jag fick ut av föreläsningen. Ett halvkvävt skratt åt nå't som inte ens var roligt.
Och man kan fråga sig: Var det värt det?
Svaret är nej.


PS. Vad äter de där Matematik I-studenterna till frukost? Anti-hosthämmande halssyra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0