Grejen är vad?


På tåget hamnade jag bredvid en grupp stissiga, tuggummituggande "Men grejen är den"-tjejer på cirka sjutton vårar. Då är det inte lätt att bestämma en ON-bas för det ortogonala komplementet till ett delrum!
Istället bevisade jag att det till varje symmetrisk matris finns en ortonormerad bas som enbart består av matrisens egenvektorer. Men det är ju rena barnleken.


I affären impulsköpte jag en Skogaholmslimpa. Och en massa leverpastej. Fast det sistnämnda var planerat sedan en tid tillbaka. Sedan impulsåt jag halva limpan till mellis.


Ikväll blir det ett nytt svårt val framför TV:n. Champions League-matchen Chelsea-Inter på TV6 eller Desperate Housewives på Kanal 5? Hmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0