En dag att fira


Idag börjar Allsvenskan. Äntligen! Kalmar FF - IFK Göteborg inleder serien. Spännande! Och imorgon drar det igång på riktigt, med AIK - Mjällby som den största godbiten.
Jag är superladdad.

Och ikväll är det Melodifestivalfinal! Det ska bli superkul! Så länge inte Salem Al Fakir går och vinner...
Om någon missat det kan jag förresten meddela att jag hejar på Pernilla Wahlgren.
Men Anna Bergendahl och Darin kommer inte långt därefter.

Fotbollsfest och musikfest alltså. Härligt! Men det finns ytterligare en anledning att fira idag. Javisst! Födelsedagarna haglar tätt för tillfället, och i dag är det självaste blogg-Malin som fyller år! Stort grattis!
För er som inte vet kan jag berätta att Malin var min kanske största inspirationskälla när jag skaffade blogg. Om det inte vore för henne så skulle ni nu istället vara inne på "kennethharinteblogg" och läsa. Men där skulle det inte stå nå't!
 http://skenbar.blogg.se/ är adressen om någon vill gratulera henne.
Jag tänker göra det - med en dikt.



Du är gammal nog att få gå till systemet
så där ligger nu inte längre problemet
Du kan nog inte nu längre rimligen skylla
på svensk lag att du inte haft någon fylla
Så vore jag du skulle jag ut och supa
Ja, supa och supa tills huvudet stupa
och för att sen undvika bakfullhetsfaktorn:
Sup mer när du vaknar imorr'n!


Grattis på födelsedagen, Malin!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket, Kenneth! Mycket fint och inspirerande!

Bergendahl vann. Helt ok måste jag säga, hejade dock på Mr Manboy. Pillan, en sista plats? Kanske inte helt Ok.

2010-03-14 @ 13:15:00
URL: http://skenbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0