Grattis på födelsedagen, Emma!


Du befinner dig nog mitt i fö'lsedagsruset
och tänker att snart så blir jag äldst i huset
Men blir det ej så
bör du fira ändå
Kom ihåg dock att blåsa ut ljuset!

Kanske står du och tänker: Vad fort tiden går!
Kan jag redan ha funnits i tjugo år?
Är det sant det jag hör?
Är jag gammal och mör?
Sitt då inte och riv gamla sår!

Ta istället då chansen - se hästen i hagen!
Ja, gör sån't som får dig att njuta av dagen!
Ty om knopparna brista
blir detta den sista
och du täcks med jord över magen




Jag ber om ursäkt för att det blev lite väl sentimentalt där på slutet. Det var inte min avsikt. 
Hur som helst... Hoppas att du fick en trevlig kväll och att det inte blev alltför mycket champagne eller dylikt!         Och återigen: Grattis på födelsedagen!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack ingen champagne igår, ingen idag och förhoppningsvis ingen imorgon heller

Där emot massa goda tårtor och glass, rena äthetsen när man måste visa uppskattning genom att öppna munnen och lassa in.

Så bli inte så värst förvånad om jag på Tisdag har gått upp en 30 kg.

2010-03-14 @ 00:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0