Nyvunnen insikt och sak av stor vikt


Huh! Det visar sig att mandel inte är någon nöt. Där ser man. Jag som trodde att mandeln var jordnötens impopulära kusin.
Men å andra sidan har jag aldrig varit särskilt bra på frukter.
En gång skickades jag iväg till affären för att köpa lime. Jag kom hem med ett päron.


1. Darin   2. Pernilla Wahlgren    3. Andreas Johnson   4. Timoteij   5. Peter Jöback
6. Ola   7. Jessica Andersson   8. Salem Al Fakir   9. Anna Bergendahl   10. Eric Saade

Där har vi startordningen för Melodifestivalen på lördag. Mina fyra favoriter har placerats i början och i slutet, så det känns ganska bra. Men kan någon svara på varför Salem Al Fakir är den största guldfavoriten?
Och 75 gånger pengarna på Pernilla Wahlgren, när Timoteij ger 5,40 - Hur knäppt är inte det?


Men tänk inte mer på det nu, Kenneth! Det vankas pannkakor till middag. Med grädde och sylt. Mums!


Förtydligande nummer 1: I gårdagens inlägg skrev jag att jag bara hade klarat av tre uppgifter i algebraboken på hela terminen. Det kanske var lite överdrivet.
Två och en halv skulle det ha varit.

Förtydligande nummer 2: Jag kollar inte på Spin City. Ärligt talat. Vid några enstaka tillfällen har jag av misstag råkat se ett par minuter. Men det är allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0