När döden är nära


Fan. Fan. Fan.    och så vidare...

Fyra raka segrar känns som ett måste nu. Och Växjö måste börja vinna!

Tabellen efter tre omgångar:

1. SSK 9
2. Almtuna 6
3. Rögle 4
4. AIK 4
5. Leksand 3
6. Växjö 1


När jag klev ur bilen på vägen hem ramlade jag och skrapade upp händerna, smutsade ner kläderna och vred till min redan sargade ljumske. Och på nå't sätt känns det karakteristiskt för hela den här dagen. Innan jag ens befann mig på Hovet började saker och ting gå emot mig. Boken som jag beställt för 393 kronor har fortfarande inte kommit och David lyckades hitta ett exemplar i fint skick för 277 kronor. Sedan kom det nån jävla Livets Ord-snubbe och raggade pengar. Eller ja, han kanske var från Greenpeace. Jag vet inte, jag lyssnade inte så noga.
Hur som helst gav han sig inte. Han hade verkligen bestämt sig för att få mig att må dåligt för att jag inte skänker 150 000 kronor till välgörenhet, då jag tydligen är "globalt rik". Och imorse var det nån idiotisk hund som försökte attackera mig på vägen till pendeltåget.
Jag skulle inte utmana mig själv på en duell i rysk roulette om jag vore jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0