Dymmelonsdagen


Dagen då man ska sätta roliga lappar på varandras ryggar. Typ "Krama mig" och liknande.
Är det bara jag som kommer ihåg det?
Det är som den där konstiga lukten när sommaren går över till höst. Jag tycks vara den enda som kommer ihåg den. Alla andra blir lika förvånade varje år. Rynkar pannan, sniffar frenetiskt, kollar efter hundbajs under skosulorna...


Dock brukade jag kalla dagen för lymmelonsdagen. Knäppt va?



PS. Imorgon kommer påskkärringarna. Förra året var jag väldigt innovativ och gjorde egna "Glad Påsk"-teckningar som jag delade ut till alla barn, istället för godis. Jag gjorde stor succé och tänkte göra samma sak i år igen.
Hittar dock ingen gul penna och det vore ju lite tråkigt med blåa kycklingar två år i rad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0