Drömmen som blev sann


Äntligen hände det! Ett av mina stora mål i livet är nu avklarat! Jag slog David i en bäst-av-sju-serie i biljard!!! Ingen av oss trodde att det var möjligt. Men det var det. Jag vann med 4-3.

David tog en 2-0-ledning utan större bekymmer och tycktes ha läget under kontroll. Då sänkte han åttan redan på andra stöten i det tredje partiet. Jag fick en gratisbiljett in i matchen och jag tog vara på chansen. Jag vann tre raka matcher för egen maskin och därmed var den historiska segern säkrad. Efteråt sjönk jag ihop på golvet. Kroppen fylldes av ett glädjerus.
En fantastisk känsla.

18 januari 2010. Ett datum som skrivs in i min personliga historiebok. Där kommer det att stanna för alltid. Liksom den 12 mars efter att jag råkade svälja en smått obehaglig substans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0