En fråga om avstånd


Man skulle bestämma den eller de punkter på en kurva som låg närmast respektive längst bort från origo. Jag kände igen typen av uppgift, men jag hade inte lärt mig hur man löste den. Så jag chansade. Nu har jag kollat upp hur den skulle lösas och min chansning var inte helt vansinnig även om jag missade en ganska viktig detalj. Nämligen att undersöka om sådana punkter existerar.


Darin Zanyar. Det är namnet på Melodifestivalvinnaren 2010. Tror jag i alla fall. Peter Jöback var en riktig besvikelse. Pernilla Wahlgren var bra men har inte den där riktiga slagkraften som behövs för att vinna. Och NEO var ganska bra men verkar inte riktigt ha gått hem hos svenska folket.


Och Kenneth är trött. Segheten kom idag istället.


Kommentarer
Postat av: Emma

ähh oroa dig inte över det, du kanske rent utav har kommit på en helt ny lösning som ingen annan tänkt på.

Vilket i sin tur leder till att Boris klassar dig som Einstein och inte tillåter dig göra munta eftersom han är orolig över att han inte ska förstå dina mycket komplexa och komplicerade bevis. Vilket i sin tur leder till att han sätter A på dig i alla kurser :)

2010-02-28 @ 22:10:07
Postat av: Kenneth

Eller så inser han att jag inte har fattat grunderna och ger mig alla de svåraste uppgifterna på muntan, och därtill ställer omöjliga följdfrågor så att slutbetyget renderar i ett solklart F och som sedan sänker mitt självförtroende så mycket att alla andra kurser slutar med samma betyg och jag därför blir känd som IG-sopan nummer ett.



Oavsett vilket så blir det nånting att minnas på ålderns höst.

2010-03-01 @ 19:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0