Försenade tåg


Försenade tåg är något som gör många människor väldigt arga.  Idag var tåget jag tog cirka 45 minuter försenat och därmed smockfullt. Människor försökte förgäves ta sig in, fastnade i dörrarna, tåget blev stående och tåginformatören (?) skrek. Inne i tåget var passagerarna frustrerade. Muttrade irriterat för sig själva. Pustade högt.
Själv satt jag och smålog. Jag fann situationen komisk och det gör mig faktiskt inte så mycket om det tar lite tid att komma hem. Så länge jag kommer i tid till skolan så är jag nöjd.

Efter tågresan stannade jag till och köpte lite nödvändig proviant (bröd och leverpastej).
Nu blir det partyfrukost imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0