Naturligt vis


På Mensas hemsida har de ett provtest som kan ge en liten fingervisning om hur det skulle gå på ett riktigt test. Jag fick från en säker källa veta att det skulle vara "ganska simpelt".
Jaha. Men då gör jag väl det där testet, tänkte jag. Och vet ni vad? Det gick bra!
Min IQ uppskattades till "126 eller mer", vilket tydligen var det bästa man kunde få på det där provtestet. Det var ju roligt. Jag måste dock erkänna att jag chansade på den sista uppgiften. Tiden höll på att rinna ut och jag valde en svarsruta på måfå.
Så det där "eller mer" är nog inte så aktuellt.


Imorgon ska jag upp klockan sex. Varför? Sverige möter Finland i ishockey. Och?
Jag tänkte se den matchen.
Jag förlorar några timmars sömn men det kan jag ta igen på kvällen. No biggie, som man brukar säga. Vad som kan komma att bli en liten större biggie är OS-semifinalen som spelas sent på fredag. Kvällen innan tentan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0