Drömmen som blev sann - igen!


Japp. Det hände igen. Jag slog Davodinho i en bäst-av-sju-serie i biljard. Trots underläge med 3-1 lyckades jag behålla fokus och vända på steken. Jag spelade på topp nästan hela tiden och det gav utdelning. Davo blev knäckt.

Sedan blev det drygt 75 minuters kall väntan på pendeltåget. Jag passade på att vandra runt i Karlberg. Såg hus.
42 minuters tågfärd senare befann jag mig i Tullinge och efter att ha plumsat genom snön i ytterligare tolv minuter var jag äntligen hemma. Då upptäckte jag att jag hade tappat en vante och så fick jag åka tillbaka hela vägen igen.

Nej, okej. Det där sista hittade jag på. Men allt det andra är lika sant som att dimensionen för egenvärdet av en sekular enkelrot är lika med 1.

PS. Ännu ett inlägg klockan 23.59. Det har blivit många sådana.

PPS. Eventuellt var det där om sekularroten inte sant. Jag måste kolla upp det ytterligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0