Jag idag


Gick upp klockan nio för att se månförmörkelsen. Månen skulle tydligen vara röd, och det lät ju häftigt. Klockan 09.17 skulle effekten vara maximal. Med mössa på gick jag spänd ut ur huset klockan 09.15, stod och tittade upp i skyn i drygt fem minuter.
Men inte fan såg jag någon röd måne! Jag såg inte ens någon måne över huvud taget.
Besvikelsen kröp över mig likt en trashank kryper ner under en hålig filt.


Väl vaken kunde man väl lika gärna försöka göra någonting av dagen?
Jag lekte med min undulat.
Eller ja, lekte är kanske lite att ta i. Men så nära lek man komma med en undulat som är rädd för ljus, ljud och visuella objekt.
Jag drog en spegel längs bordet medan Blixten trippade efter och hackade på glaset.
Innan saker och ting blir lite konstiga så kan vi klargöra att Blixten är min undulat.


Sedan visade sköldpaddan ett ovanligt intresse av mig. Nästan som att jag skulle ha djurparfym på mig. Men den enda parfymen jag bär just nu är någon fransk parfym som heter Phéromones d'animaux.


Medan jag tog en paus inne i kylskåpet så hittade jag ett paket vispgrädde. EN LITER!
Ska vi göra av med en liter vispgrädde under julen? Gudars skymning! Jag som tänkte gå med i klubben "Don't Be Fat Beach 11". Det är bara att elda upp medlemsansökan redan nu.


Slutligen tänkte jag nämna att man hinner med så mycket mer när man går upp på morgonen istället för på eftermiddagen, men jag insåg nu att jag faktiskt inte gjorde någonting alls innan klockan halv fyra. I teorin hinner man dock med mycket mer om man är vaken längre.


Kommentarer
Postat av: Klara

Jag har sett månförmörkelse förut och månen var faktiskt röd. Underlättar nog dock om det inte är molnigt.. Grädden kanske ska vara till risalamalta eller kanske till sillsalladen? ;) God jul på dig!(i förskott) :D

2010-12-23 @ 22:17:08
Postat av: Kenneth

Skönt! Då kan jag pusta ut! Äter varken sillsallad eller där den ris-grejen.

Dock äter jag Janssons frestelse och där ingår det väl också en del grädde, om jag inte missminner mig.



God Jul, Klara! (i ett skott)

2010-12-23 @ 23:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0